reklama

Windows Mobile 5 - Qtek 8310

Moje skúsenosti po vyše ročnom používaní Qteku 8310 s operačným systémom Windows Mobile 5. Nebudem sa venovať detailom ako v klasickej recenzií, to sa všetko dá nájsť na webe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
HTC Tornado (O2 Orion, I-Mate SP5, Qtek 8310)
HTC Tornado (O2 Orion, I-Mate SP5, Qtek 8310) (zdroj: Branislav Bielik)

Hoci história operačného systému Windows CE (Compact Edition), na ktorom je
postavený aj Windows Mobile
(ako ho poznáme dnes) siaha do roku 1990, kedy vznikajú prvé prenosnézariadenia, ja som svoj prvý "smart" s WM 5 získal len minulý rok. Ktopozná celú históriu Windows CE od verzie 1, ktorá bola vydaná v roku1996 až po minuloročné vydanie Windows CE 6 (15. septembra 2006 uvolnilMicrosoft novú verziu operačného systému Windows CE 6.0 s kódovýmoznačením Yamazaki), vie že v celej histórií bolo vydaných množstvoverzií a vyrobených ešte viac mobilnych (prenosných) zariadení.
V roku 2002 vstúpil Microsoft do boja na poli smartphones a začalvyvíjať Operačný systém pre ne. Výsledkom bola verzia Windows CE 3.0 -Smartphone 2002. Pre PocketPC vyšlo niekoľko verzií, tie len spomeniemnebudem sa im podrobne venovať.
CE 3.0 Pocket PC 2000 (19.4. 2000)
CE 3.0 Handheld PC 2000 (7. 9. 2000)
CE 3.0 CE for Automotive 3.5 (5. 12 2001)
CE 3.0 Pocket PC 2002 (2001)
V roku 2003 vydal Microsoft Windows CE 4 a verzie OS pre pocketPC asmartphones boli Pocket PC 2003 a Smartphone 2003. Nový operačný systémsa v roku 2003 začína volať Windows Mobile 2003 (pocketPC edition asmartphones edition).
Nová verzia Windows CE 5.0 bola vydaná v roku 2004 a nesie názovWindows Mobile 5.0 (kódové označenie Magneto).
12. 2. 2007 bola Microsoftom oficiálne vydaná verzia Windows Mobile 6.0, ktorá vychádza z jadra Windows CE 5.2
Po trochu dlhšom úvode, ktorý si myslím bol nevyhnutný už konkrétneskúsenosti s Qtekom 8310 s verziou Windows Mobile 5.
Ku qteku som sa dostal trochu náhodne, spočiatkusom smartmobilom velmi nedôveroval (predtým som používal v roku 2003Nokiu 3510i, 2004 Siemens C60, 2005 CX65, M65, S65, Sonyericsson K600i).
Tak ma nakoniec oslovil qtek. V ponuke slovenských operátorov nebol aknerátam predraženého predchodcu Orange SPV C600, Orange SPV C500, ktorýmal Windows Mobile 2003 a ktorý by mi ako na začiatok možno aj stačil,keďže som dovtedy nemal žiadny smartmobil. Čaro internetových obchodovvšak urobilo svojea ja som si vo februári 2006 konečne svoj qtek vybaľoval z krabice.
Nebudem sa tu venovať detailom ako qtek vypadá to viac tu Qtek 8310 recenzia na www.mobilmania.cz
prvým vážnejším problémom bolo nastavenie dátových funkcií (MMS, GPRS,e-mail), po chvílke trápenia mi to pracovník v orange nastavil.Samozrejme od tej doby som sa to naučil. A tu pre prípadných záujemcov nastavenia v grafickej podobe krok po kroku pre e-mail, orangeworld, internet, MMS .
Qtek 8310 má na dnešné pomery fotoaparát len 1,3 mpix a zhotovené fotografie
to potvrdzujú. Pre mňa od prvých chvíl bol skôr zaujímavý a užitočný prístup na web aj keď samozrejme
od displeja s rozlíšením 240x320 sa plnohodnotný web nedá očakávať. Na web sa dá použiť vstavaný Internet explorer, ktorý podporuje oproti IE ktorý poznáme z PC aj wmlskripty takže nerobí problém ani wapovanie na wap stránkach robených vowape 1.1 (wml). Citlivosť IE na validitu zdrojového kódu je asi naúrovni nokie, preto aj tá najmenšia chybička pri wape 1.1 robí IEproblémy. Neplatí to samozrejme pri webe a wape 2.0 (xhtml). Predsakeby sa mali prehliadače aj na PC držať len valídnych zdrojových kódovpodľa W3C tak by polovica celeho webu bola neprístupná. Točo chýba qteku od výrobcu HTC, sa dá ako pri všetkých zariadeniach naplatforme windows mobile 5 doinštalovať. Programy sa dajú nájsť nainternete alebo na špecializovaných stránkach pre smartphones.Napríklad: shadowork.net alebo smartmania.cz.Doinštalovať sa dajú rôzne programy napr. prehliadač Opera, Total commander s ftp klientom, komunikátor preICQ Prelude, Skype (aj keď s procesorom 200 MHz a bez Wi-Fi (ak nemáte sieť wi-fi ktorú qtek podporuje) možno lenpísať správy a nie plnohodnotne telefonovať. rôzne antivirovéprogramy, aj keď sa vraví že na WM ešte niesú vírusy a antivírovéprogramy len spomalujú celý mobil. V čom ma qtek sklamal: fotoaparát (zariadenia od HTC sú tým povestné),niekedy pomalšie reakcie, história navštívených stránok v IE (myslím že niet nad Siemens S65)
V čom ma qtek prekvapil: dizajn, joistick(v porovnaní z siemensami rady x65 je to velké +), kvalitný displej,možnosť dobíjať batériu kdekoľvek cez synchronizačný usb/miniusb kábel. Smartje smart a hlúpy mobil je hlúpy mobil. Vždy však záleží na čo konkrétneho budeme používať. Myslím, že bez 1000mb balíka orangeworldu by miqtek bol len na okrasu....(keď je človek dennodenne na wape i webe arobí aj wap admina na nemenovanej stránke..) a bez dátového balíka asiúplne zbytočnýmluxusom. Áno ešte by ostalo Wi-Fi pre prípadné pripojenie do internetu.Ak toto niekto vydržal čítať až sem tak má moje sympatie :o),pravdepodobne som viac odchádzal od témy ale snáď to nevadí :)







Branislav Bielik

Branislav Bielik

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sitma a Ferag Unidrum & robot Fanuc :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu